24 października 2018
  • Home
  • Uroda
  • Zadbaj o swoje zdrowie psychofizyczne!
Zadbaj o swoje zdrowie psychofizyczne!

Zadbaj o swoje zdrowie psychofizyczne!

By on 28 maja 2018 0 92 Views

Od dawna już wiadomo, że człowiek to psychofizyczna całość, składająca się zarówno z ciała, jak i umysłu. O ciele mówi się coraz więcej zwracając uwagę na wiele czynników poprawiających jego stan, jak i mu zagrażających. To dobrze, bo nasze ciało powinno nam dobrze służyć aż do późnych lat starości. Tylko, że nawet najbardziej zadbane może się rozsypać, gdy szwankuje psychika. Niestety dzieje się tak coraz częściej przez wiele czynników.

Jesteśmy coraz bardziej zapracowani, poświęcając czas na rozwój zawodowy, zapominając, że praca jest równie ważna, co odpoczynek. Coraz większa presja społeczna, by dużo zarabiać, osiągać wyniki zawodowe, podnosić swoje kwalifikacje i zwiększać swój komfort materialny, prowadzi do wielu frustracji i kłopotów natury emocjonalnej.

Ciało

Aby zwiększyć swoje zdrowie fizyczne znamy wiele sposobów. Począwszy od dobrze zbilansowanej diety opartej na regularnych posiłkach, skomponowanych według zaleceń dietetycznych, wypijanie odpowiedniej ilości wody. Przyjmowanie porcji warzyw i owoców każdego dnia, unikanie przetworzonej żywności, napojów gazowanych czy słodkich przekąsek. Wreszcie aktywność fizyczna, która poprawia ogólną wydolność organizmu, kondycję itd.

Wszystko to wpływa na jakość naszego życia i zdrowe ciało. Potem odpowiednia pielęgnacja zewnętrzna, by świetnie się prezentować. Drogie kosmetyki, suplementacja czy zabiegi kosmetyczne.

Psychika

Stosując się do ogólnie panującego kultu ciała zapominamy o naszej delikatnej psychice, która też potrzebuje stosownych zabiegów. Przede wszystkim ograniczenia stresu lub opracowania sposobów radzenia sobie z nim. Strukturę psychiczną wspomaga wsparcie społeczne w postaci bliskich przyjaciół czy szczęśliwej relacji z partnerem. Odpoczynek jest też niezbędnym elementem zachowania równowagi psychicznej. Odcięcie się od dystraktorów, czyli e-maili, telefonów itp. i bycie z samym sobą. Specjaliści zalecają dla zachowaniu spokoju psychicznego krótkie 15- minutowe odpoczywanie w ciszy każdego dnia i dłuższy urlop przynajmniej raz w roku.