29 marca 2024
  • Home
  • It
  • Koliber – algorytm, który sugeruje

Koliber – algorytm, który sugeruje

By on 20 czerwca 2019 0 1407 Views

Każdego dnia internauci generują olbrzymi ruch w sieci. Przeglądane są tysiące stron internetowych i portali społecznościowych. Wyszukiwarka Google, otrzymuje olbrzymią liczbę zapytań i stara się jak najlepiej zrozumieć, czego szuka dany użytkownik internetu, by przedstawić wyniki, które w największym stopniu będą odpowiadać na zadane pytanie i potrzeby użytkownika. Algorytmy Google stanowią programy komputerowe, w sposób bardzo szczegółowy analizujące wszelkie wpisywane do wyszukiwarki informację, w celu przedstawienia właściwych wyników. Do jednego z algorytmów, zalicza się – koliber.

Nowy algorytm Google

Google posiada bardzo duży wpływ na funkcjonowanie sieci. Stosowane algorytmy, miały na celu przede wszystkim eliminację spamu i zastąpienie go treściami, które z punktu widzenia użytkownika, będą dla niego bardziej wartościowe. Nowa aktualizacja nosi nazwę Koliber. Algorytm skupia się na semantycznym wyszukiwaniu informacji. Priorytetem w dalszym ciągu, jest jakość wyszukiwanych informacji. Z tego też powodu, dla dostarczania jak najlepszych wyników, konieczna staje się analiza znaczeniowa zawartości stron www. To rewolucyjne podejście, bowiem może znacząco oddziaływać i wyeliminować zjawisko sztucznego pozycjonowania stron internetowych. Analizie poddane zostają nie tylko określone frazy kluczowe, ale również znaczenie całego kontekstu. Wszystko to może sprawić, że jakość wyszukiwanych przez internautów informacji, będzie znacznie większa.

Rewolucyjne podejście

Koliber posiada zupełnie nowy mechanizm wyszukiwania informacji. Algorytm znacznie różni się od Pandy i Pingwina. Zdecydowanie lepiej może poradzić sobie z wyszukiwaniem i analizowaniem konkretnych słów kluczowych oraz fraz, a także nawiązywaniem ich do pełnego kontekstu. Z punktu widzenia użytkownika internetu, to rozwiązanie niezwykle korzystne, bowiem umożliwia wyświetlanie stron internetowych, które w jak najwierniejszy i dokładny sposób, swoją zawartością odzwierciedlają to, czego szukał internauta. Wszystkie zmiany wprowadzane przez Google, z założenia mają służyć zwiększeniu wygody oraz jakości korzystania z usług. Gwarancją na uzyskanie dobrych wyników w wyszukiwarce, ma być stworzenie strony www, która charakteryzować się będzie wysokiej jakości treścią. To nowy nurt dla pozycjonowania stron.

Google – nieustanne doskonalenie 

Wyszukiwarka Google, cały czas wprowadza szereg udoskonaleń, które mają sprawiać, iż prezentowane wyniki będą jeszcze trafniej spełniały oczekiwania ze strony użytkownika. Algorytm koliber był wyjątkowy, bowiem wprowadził zupełnie inną niż dotychczas interpretacje zapytań w wyszukiwarce.

Dotychczas podczas wyszukiwania konkretnych stron www, wyświetlane były te, które w najlepszy sposób dopasowane były do fraz. W tej chwili wyszukiwarka umożliwić ma udzielenie odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytania. Branża seo musi się dostosować do takiego rozwiązania. Witryny muszą być odpowiednio dostosowywane i przekształcane w zbiory informacji, dostępne na stronach. Wymagania użytkowników internetu rosną i konieczne staje się wyświetlanie wyłącznie wartościowych informacji, które spełnią oczekiwania internauty.

Koliber może w przyszłości nawet całkowicie wyeliminować inne metody, pozwalające na uzyskiwanie wyników w wyszukiwarce. Należy się więc zastanowić, czy istnieje sens dalszego wykorzystywania narzędzi, takich jak Google Anatlitycs. Oczywiście objęcie całej sieci przez nowy algorytm, jest długotrwałym przedsięwzięciem i nie nastąpi z dnia na dzień. Znane obecnie techniki pozycjonowania stron internetowych, będą więc w dalszym ciągu aktualne i z pewnością jeszcze długo wykorzystywane. Warto jednak wziąć pod uwagę, by stosowane działania były etyczne. Google stosuje między innymi PageRank, dzięki któremu stronom internetowym, nadawana zostaje określona wartość liczbowa, która odpowiada ich jakości. Jakość informacji zawartych na serwisie internetowym, stanowi element, który powinien być kluczowy dla każdego właściciela takiej strony.

Źródło: Quality Factory – agencja interaktywna